Technicien
Active Directory, Citrix, Cloud, Exchange, ITIL, MSI, SCCM, Windows, Windows Server
Description FRENCH VERSION BELOW...

Title: Level 2/3 IT Service Desk Analyst
Duration: 12 months
Location: Montreal East

Responsibilities:
• Provide onsite and remote technical support to our end users, handle hardware and software procurement, and contribute to the creation and maintenance of FAQ documents, knowledge articles and user guides.
• The analyst is responsible for recording the details of reported IT service issues and service requests
• Restore service as quickly as possible, or alerting, escalating them to the appropriate specialist support groups.
• The position requires technical troubleshooting abilities and excellent customer service skills.
• Must be able to work in a high-pressure environment to help provide consistently high-quality service and support to end users.
• Build relationships with the Level 1 and Level 3 subject-matter experts to ensure that IT-delivered services and end-user productivity goals are understood and met or exceeded.
• Be an advocate for the end user to ensure he or she receives high-quality and timely service and support from the entire IT organization
• Reviews and analyses customer surveys and follows up as appropriate.
• Keeps management informed of high priority requests and major incidents when applicable
• Capturing and recording asset and peripheral data; updating the configuration management data-base
• Scheduling of Service Requests within contract Service Levels; tracking and monitoring requests and incidents activity;
• Creating, modifying and deleting IDs, adhering to specified approval processes; creating and deleting email accounts, addresses and calendar.

Required skills:
• College degree in a related field (Information Technology, Engineering).
• Minimum of 5 years’ experience in a Service Desk senior role
• Bilingual
• Understanding of Cloud infrastructure technology
• PowerShell scripting
• Highly proficient in the use of Microsoft products
• ITIL and Microsoft certification an asset


Titre: Analyste de centre de services informatiques, niveau 2/3
Durée: 12 mois
Lieu: Montreal Est

Responsabilités:
• Fournir un support technique sur site et à distance aux utilisateurs finaux, gérer les achats de matériel et de logiciels, et contribuer à la création et à la maintenance de documents de FAQ, d’articles de base et de guides d’utilisation.
• L’analyste est responsable de l’enregistrement des détails des problèmes de service informatique signalés et des demandes de service.
• Restaurez le service le plus rapidement possible ou envoyez une alerte, puis transmettez-le aux groupes de support spécialisés appropriés.
• Le poste nécessite des capacités de dépannage technique et d’excellentes compétences en matière de service à la clientèle.
• Doit pouvoir travailler dans un environnement à haute pression pour aider à fournir un service et une assistance de haute qualité et constante aux utilisateurs finaux.
• Établissez des relations avec les experts en la matière des niveaux 1 et 3 pour vous assurer que les services fournis par les TI et les objectifs de productivité de l’utilisateur final sont compris, atteints ou dépassés.
• défendre les intérêts de l’utilisateur final afin de s’assurer qu’il reçoit un service et un support de qualité, rapides et de la part de l’ensemble du département informatique
• Examiner et analyser les enquêtes auprès des clients et effectuer un suivi, le cas échéant.
• Tient la direction informée des demandes hautement prioritaires et des incidents majeurs, le cas échéant.
• capture et enregistrement de données d’actifs et de périphériques; mise à jour de la base de données de gestion de la configuration
• Planification des demandes de service dans les niveaux de service contractuels; suivi et surveillance des demandes et des incidents;
• créer, modifier et supprimer des identifiants, en respectant les processus d’approbation spécifiés; création et suppression de comptes de messagerie, d’adresses et de c
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N° de poste 117
Lieu Montréal
Statut Contractuel